رَهی نو

فاصله تبریز تا شیراز

تعداد بازدید: ۶۵۲۰۸ ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

سفر امروز ما از مبدأ تبریز آغاز شده و به شهر زیبای شیراز می‌رسد. کوله بارتان را از سوغاتی‌های خوشمزه تبریزی پر کنید، کفش چرم تبریز را به پا کنید و با چند شیرینی محبوب تبریزی به سمت تجدید عهد با سعدی و حافظ بیایید. می‌خواهیم مسیر تبریز تا شیراز را با شیرینی قطاب‌های تبریزی و فالوده‌های شیرازی، طی کنیم. با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید.

شهر پرآوازه شیراز، با زیبایی‌های بی‌نظیری که دارد برای گردشگران تمام جهان، شهری دیدنی محسوب می‌شود که در جنوب شرقی ایران قرار گرفته است. افراد زیادی هر سال مهمان جاهای دیدنی شیراز می‌شوند و در میان کوچه‌های با صفا و معطر از عطر بهارنارنج در شیراز، لذت سفر به این شهر را به خاطره‌ای به یادماندنی تبدیل می‌کنند. 

برای اقامت در تبریز : هتل لاله پارک تبریز

بهترین مسیر تبریز تا شیراز 

برای سفر از تبریز به شیراز تنها یک مسیر سر راست و مستقیم پیش رو دارید. مسیر راحتی البته پیش رویتان نیست. اگر جزو گردشگران خوش ذوقی هستید که فاصله و مسافت طولانی بر کیفیت سفرتان تأثیری ندارد و به دنبال ماجراجویی‌های میان مسیر هستید، باید بگوییم که خودتان را برای طی مسافتی 1368 کیلومتری آماده کنید. این مسافت حدود 16 ساعت زمان می‌برد تا شما را از تبریز به شهر زیبای شیراز برساند.

 

فاصله تبریز تا شیراز

فاصله تبریز تا شیراز چند کیلومتر است؟

بسته به اینکه قصد دارید با خودروی شخصی، اتوبوس یا هواپیما و حتی قطار به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنید، فاصله‌ای که طی خواهید کرد، متفاوت است. در صورتی که سفر جاده‌ای را پیش بگیرید، مسافت پیش رویتان حدود 1368 کیلومتر است. در صورتی که سفر جاده‌ای با خودروی شخصی را در نظر گرفتید، خستگی راه و رانندگی و هزینه بنزین را نیز در نظر داشته باشید. 

شهرهای بین مسیر تبریز تا شیراز 

برای سفر از تبریز به شیراز وارد جاده بستان‌آباد شده و از شهرهای کندرود و قزلجه میدان عبور کرده و وارد آزادراه تبریز زنجان می‌شوید. آزادراه را تا انتها ادامه داده و از شهرهای زنجان، صائین‌قلعه، ابهر، خرمدشت، سگزآباد، بوئین‌زهرا، سلفچگان، میمه، شاهین‌شهر، اصفهان، سپاهان شهر، شهرضا، ایزد خواست، آباده، صفاشهر، سعادت شهر، سیدان، فتح‌آباد، مرودشت، زرقان، به شیراز خواهید رسید. 

روش‌های سفر از تبریز تا شیراز 

برای سفر از تبریز به شیراز روش‌های مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید. در نظر داشته باشید اگر بخواهید با خودروی شخصی‌تان این مسیر دور و دراز را طی کنید، بایستی عاشق جاده باشید تا 16 ساعت رانندگی در جاده شما را اذیت نکند. در صورتی که بخواهید در ساده‌ترین شکل ممکن، به مقصد شیراز برسید، می‌توانید سوار هواپیما شده و دو ساعت بعد در مقصد پیاده شوید. 

مسافت تبریز تا شیراز با اتوبوس

برای سفر از تبریز به شیراز با اتوبوس بایستی به ترمینال تبریز رفته و از آنجا به مقصد ترمینال شیراز، بلیط تهیه کنید. در این روش با وجودی که دیگر خودتان رانندگی نخواهید کرد، اما خستگی راه ممکن است مسیر را طاقت‌فرسا کند. از طرفی سفر با اتوبوس، دیگر این امکان را نمی‌دهد که هرکجا که خسته شدید، توقف کرده و هرچقدر که بخواهید استراحت کنید. 

مسافت تبریز تا شیراز با خودروی شخصی 

اگر رانندگی در مسافت طولانی شما را خسته نمی‌کند و از طرفی، 16 ساعت رانندگی برایتان در جاده‌های تبریز تا شیراز، لذت‌بخش است، این روش را انتخاب کنید. با این روش می‌توانید از هر شهر و روستایی که در مسیرتان بازدید کرده و هر زمان که بخواهید، ساعت‌ها توقف کنید و از مسیر، نهایت لذت را ببرید. بنابراین اگر زمان رسیدن برایتان اهمیت ندارد، این روش ارزان قیمت‌تر از بقیه است. البته حساب بنزین و استهلاک ماشین‌تان را هم داشته باشید.

مسافت تبریز تا شیراز با هواپیما 

سفر با هواپیما اگرچه روشی گران محسوب می‌شود اما شما را در سریع‌ترین و راحت‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند. به این ترتیب، بدون اینکه دغدغه زمان را داشته باشید می‌توانید در عرض دو ساعت به فرودگاه شهید دستغیب شیراز برسید و از آنجا با ماشین‌های فرودگاه به هتل یا مرکز شهر بروید. در صورتی که عزیز ناتوان یا سالخورده در سفر همراه دارید، این روش بهترین گزینه است. 

مسافت تبریز تا شیراز با قطار   

سفر با قطار به ‌خصوص با همسفران اهل دل می‌تواند یک روش خاطره‌انگیز باشد. مسافت طولانی تبریز تا شیراز را می‌توانید با قطار طی کرده و از ایستگاه‌های آذرشهر، عجب‌شیر، میانه، پل دختر، سلطانیه، قزوین، هشتگرد، کرج، کاشان، بادرود، اسپیدان، سیستان، شهرضا، ایزدخواست، آباده، اقلید، پاسارگاد، سیوند، مرودشت و در نهایت شیراز بگذرید. مسیر ریلی شیراز یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی در کشور است. 

جاذبه‌های مسیر تبریز شیراز

در سفرتان از تبریز به شیراز، می‌توانید با بازدید از جاذبه‌های گردشگری، سفر را برای خود لذت‌بخش‌تر و خاطره‌انگیزتر کنید. به این ترتیب، بعد از تجدید عهد و خداحافظی از پارک فوق‌العاده زیبای ائل گلی تبریز، دل به جاده بسپارید. به 20 کیلومتری جنوب هشترود که می‌رسید، قلعه ضحاک یکی از بناهای تاریخی به جای مانده از دوران مادها است که برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری می‌تواند جالب باشد. اگر در ادامه راه، ماشین را به سمت اردبیل کج کنید، می‌توانید سری به رودخانه قزل اوزن اردبیل بزنید و آنجا آبی به تن زده و نفسی تازه کنید. حتی برای چند ساعتی کمپ کرده و سپس ادامه راه را طی کنید. 

 

جاذبه‌های مسیر تبریز شیراز

جاده را ادامه دهید، به زنجان که برسید می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی بی‌شماری بازدید کنید که بازدید تاریخی‌تان را تکمیل کند. کاروانسرای زنجان، موزه مردان نمکی، بازار سنتی زنجان و… از جمله مکان‌های دیدنی است که حداقل برای چند ساعتی هم که شده وقت‌تان را خواهد گرفت. گنبد سلطانیه، معبد داش کسن نیز از دیگر جاهای دیدنی زنجان است.

 

برای اقامت در شیراز: هتل چمران شیراز

بازار سنتی زنجان از جاذبه‌های مسیر تبریز شیراز

 

مسیر را ادامه دهید. اگر قصد دارید در ادامه سفرتان سری به تهران بزنید و یکی دو روز در پایتخت اقامت کنید، می‌توانید به روستای کردان رفته و لذت دوری از هیاهوی شهر را تجربه کنید. مسیر را ادامه دهید؛ به دلیجان که برسید، غار چال نخجیر و معبد خورهه در مسیرتان است. با رسیدن به شهر اصفهان، یکی دو روز را در این شهر بگذرانید و از جاذبه‌های دیدنی این نصف جهان، بازدید کنید. رسیدن به تخت‌جمشید و مجموعه پاسارگاد، نوید نزدیک شدن به شیراز را به شما خواهد داد. 

در سفر تاریخی‌تان از تبریز به شیراز، چه جاذبه‌های دیدنی را می‌شناسید که می‌تواند مسیر را لذت‌بخش‌تر کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
کیوان ۱۴۰۲/۸/۲۴

شیراز و فالوده های شیراز و البته اگر زمان در این سفر اهمیت نداره و مسیر مهم است که با ماشین شخصی لذت سفر چند برابر میشود تا از تمام روستاهای بین دوشهر تبریز و شیراز لذت ببرید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۷

کیوان عزیز بسیار عالی وصف خوشایندتون از این مسیر برای ما هم لذتبخش بود و خوشحال میشیم که از خدمات رهی نو بهره ببرید شاد و پیروز باشید

وحید حنفی ۱۴۰۱/۶/۲۰

عالی

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

وحید عزیز بسیار ممنونیم که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید 🙏

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...