رَهی نو

فاصله یزد تا شیراز

تعداد بازدید: ۸۲۷۱۵ ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

از شهر کویری یزد با آب و هوای خشک، می‌خواهیم به شهر گلستان و بوستان سفر کنیم. شیراز شهر ادیبان و شاعران، این بار میزبان ما از سمت شهر یزد است. با مردم خونگرم یزد خداحافظی می‌کنیم و بعد از برداشتن شیرینی‌های یزدی و قطاب‌های شیرین یزدی، مسیرمان را به سمت شیراز طی می‌کنیم. در این مطلب با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید.

بهترین مسیر یزد تا شیراز از نظر مسافت و زمان 

مسیری که در پیش داریم از جاده‌های بیابانی و کویری یزد می‌گذرد و به شیراز می‌رسد. معمول‌ترین مسیری که از شهر خونگرم یزد تا شیراز طی می‌شود، از شهرهای تفت، ابرکوه و در نهایت آزادراه اصفهان شیراز می‌گذرد و به شیراز می‌‌رسد. این مسیر با مسافت 439 کیلومتر، حدود 5 ساعت شما را در جاده نگه می‌دارد.

فاصله یزد تا شیراز

 

مسیر دوم از شهرهای مریز، مروست، بوانات، صفاشهر، می‌گذرد و در نهایت به مسیر اول رسیده و ادامه مسیر را تا شیراز طی می‌کند. این مسیر حدود 510 کیلومتر است و حدوداً 6 ساعت میزبان شما را در جاده است. مسیر سومی هم که می‌توانید پیش بگیرید، از شهر هرات می‌گذرد و در فتح آباد به مسیر اول می‌رسد. این مسافت، طولانی‌تر است و حدود دو ساعت به مسیر اول اضافه می‌کند. مسافت این مسیر حدود 540 کیلومتر است و 7 ساعت از شما زمان می‌گیرید.

نزدیک ترین مسیر  یزد تا شیراز 

در صورتی که قصد دارید از مسیر سر راست اولیه، به شهر شیراز برسید، از بزرگراه یزد شیراز مسیر را آغاز کرده و از شهرهای تفت، ابرکوه گذشته و به بزرگراه اصفهان شیراز، وارد می‌شوید. مسیر را طی کنید و از شهرهای مادر سلیمان، سعادت شهر، فتح آباد، زرقان بگذرید و در نهایت بعد از گذر مسافت حدود 440 کیلومتری به شیراز می‌رسید. 

اگر می‌خواهید در مسیرتان سری به کرمان بزنید می‌توانید مسیر دوم یا سوم را انتخاب کنید. در مسیر دوم بعد از گذر از شهرهای مهریز، مروست، ترکمن، توتک، جوی بزم، بوانات، در صفا شهر به مسیر اول می‌رسد و وارد بزرگراه اصفهان شیراز می‌شوید. این مسیر 510 کیلومتر است و طولانی‌تر از مسیر اول است. 

مسیر آخر که مسیر طولانی‌تری است بعد از گذر از مروست، جاده را تا رسیدن به هرات ادامه می‌دهد و بعد از گذر از چاهک، آباده طشک، صفی آباد، سرخ آباد به بزرگراه اصفهان شیراز رسیده و تا شیراز ادامه پیدا می‌کند. این مسیر با مسافت 540 کیلومتری، حدود دو ساعت به مسیرهای قبلی‌ اضافه می‌کند. در عوض می‌توانید از دریاچه زیبای طشک دیدن کنید. 

روش‌های سفر از یزد تا شیراز 

روشی که برای سفر به شیراز از یزد انتخاب می‌کنید به شرایط شما بستگی دارد. اگر گردشگری هستید که دل به جاده سپردن برایش لذت کشف نادیدنی‌ها را دارد، یا می‌خواهید یک روش ارزان انتخاب کنید، انتخاب روش سفر با اتوبوس یا خودروی شخصی به صرفه است. اما در صورتی که قصد دارید در سریع‌ترین زمان ممکن و راحت‌ترین حالت به شیراز برسید می‌توانید از هواپیما استفاده کنید. 

مسافت یزد تا شیراز با اتوبوس

اتوبوس‌ها معمولاً مسیر 470 کیلومتری را در شش ساعت طی می‌کنند. مسیر یزد تا شیراز با اتوبوس به‌ خصوص در فصل تابستان ممکن است کمی شما را اذیت کند. با این حال روش مقرون به صرفه‌ای است که دیگر نیازی به رانندگی خودتان ندارد. 

مسافت یزد تا شیراز با خودروی شخصی 

اگر می‌خواهید خودتان دست به کار شده و دل به جاده بسپارید، می‌توانید هر مسیری را برای طی مسافت یزد به شیراز انتخاب کنید و هرکجا که خواستید، در مسیر توقف کرده و نفسی تازه کنید. چایی بنوشید و خستگی‌تان را برطرف کنید و دوباره ادامه مسیر را طی کنید. 

مسافت یزد تا شیراز با هواپیما 

برای سفر به شیراز انتخاب روش هوایی یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. البته کمی گران است؛ با این وجود در انرژی و زمانتان صرفه‌جویی می‌شود. ضمن اینکه نیازی نیست ساعت‌ها سختی در ماشین یا اتوبوس نشستن را به جان بخرید. برای سفر با هواپیما به فرودگاه شهید صدوقی یزد رفته و از آن جا به مقصد شیراز حرکت کرده و در فرودگاه شهید دستغیب شیراز فرود می‌آیید. 

مسافت یزد تا شیراز با قطار 

برای سفر به شیراز با قطار، علاوه بر اینکه می‌توانید از راحتی کوپن‌های قطار استفاده کرده و همزمان سفر مقرون به صرفه‌ای داشته باشید، بعد از طی مسافت حدوداً 10 ساعته به شیراز خواهید رسید. مسیر ریلی یزد شیراز از مسیرهای پرتردد است که ایستگاه‌های نظرآباد، ارژنگ، عقدا، ورزنه، هرند، اصفهان، شهرضا، امین آباد، اقلید، صفا شهر، قادرآباد، سیوند، و مرودشت می‌گذرد.

شهرها و جاذبه‌های مسیر یزد شیراز

تفت، شهری با دو قسمت سردسیر و گرمسیر با ارتفاعات زیبای شیرکوه از شما استقبال می‌کند. در این شهر می‌توانید سری به مسجد مرمری شاه ولی بزنید و از معماری زیبایی که دارد لذت ببرید. همچنین بر خلاف خشکی و کویری بودن شهر یزد، در نزدیکی این شهر می‌توانید شاهد روستایی باشید که به طور کلی شگفت‌زده‌تان می‌کند.

روستای طرز جان تفت با آب و هوای سرد و دامنه‌هایی پوشیده از برف در نزدیکی شهر گرم و کویری همچون یزد شما را متعجب خواهد کرد. در جنوب غربی تفت هم می‌توانید سری به آبشار زیبای درگاهان بزنید و در مجاورت آب و هوای خوشی که دارد، نفسی تازه کنید. گردشگران زیادی را در اینجا خواهید دید که همچون شما مشغول لذت بردن از این طبیعت زیبا هستند. 

 

جاذبه_های مسیر یزد شیراز

 

در ادامه در مسیرتان به شیراز، به شهر ابرکوه خواهید رسید. شهری تاریخی که رگه‌های تاریخ را در کوچه به کوچه آن می‌توانید ببینید. پیشنهاد می‌کنیم تا در این شهر تاریخی به سر می‌برید، سری به قلعه روستای شهر اسب بزنید. مسجد جامع ابرکوه، خانه تاریخی صولت و یخچال خشتی از جمله بناهای دیدنی در این شهر است که می‌تواند سوژه جذابی برای عکاسی‌تان باشد. به‌ خصوص اگر به معماری و تاریخ علاقه‌مند باشید. 

به صفا شهر که رسیدید، مستقیم به مجموعه پاسارگاد بروید. شهری به جا مانده از دوران هخامنشیان که کوروش کبیر را به آغوش گرفته است. در مجموعه سلطنتی پاسارگاد کاخ کوروش، کاخ تشریفات، آتشکده پاسارگاد، آرامگاه کمبوجیه، تنگ بلاغی و … هستید.

در مسیرتان به سمت شیراز، مرودشت که رسیدید در یکی از باغ‌های خوش آب و هوای آن نفسی تازه کنید و سپس به سمت تخت‌جمشید حرکت کنید. نقش رجب و نقش رستم نیز در نزدیکی روستای زنگی آباد در 6 کیلومتری تخت‌ جمشید قرار دارد. در نهایت به شهر شاعران و ادیبان خوش‌ذوق، خوش آمدید.  و در آخر اگر میخواهید در شیراز  اقامت داشته باشید میتوناسد از طریق سایت رهی نو بهترین هتل‌های شیراز را مانند هتل هما شیراز رزرو کنید و اقامتی عالی داشته باشید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
ترکان ۱۴۰۲/۸/۲۴

یزد و شیراز هر دو شهر دیدنی هستن و مسیر بینشون هم بسیار دیدنی و جذابیت های زیادی دارد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۷

ترکان عزیز خیلی ممنون از شما و ابراز نظر و ثبت در سایت رهی نو براتون بهترین سفرها رو آرزومندیم

راشد ۱۴۰۲/۸/۹

خوب.بسیارعالی.اگاهی و راهنمایی دادید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...