رَهی نو

دریاچه چیتگر

تعداد بازدید: ۸۲۹۱ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

یکی از دیدنی‌ترین دریاچه‌های مصنوعی در ایران، دریاچه شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر است. این دریاچه بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران به شمار می‌رود که احتمالاً نام آن را زیاد شنیده باشید. بنابراین، اگر ورزشکار هستید و یا می‌خواهید برای مدت زمان کوتاهی هم که شده، سری به زیباترین دریاچه در غرب تهران بزنید، دریاچه فوق‌العاده چیتگر را از دست ندهید. علاوه بر اینکه هم فال است و هم تماشا، کلی امکانات تفریحی دارد که حیف است آن را از دست بدهید.

دریاچه چیتگر


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدام است؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مقاله را بخوانید.


احتمالاً اگر سفر به شمال در تعطیلات آخر هفته را از تهرانی‌ها بگیرند، آن‌ها را در شب‌گردی‌های زیبای دریاچه چیتگر پیدا کنند. اگر نویسنده یا شاعر هستید، در صورتی که هوس تمرین و ورزش در هوای آزاد دارید، اگر می‌خواهید از طبیعت لذت ببرید و حتی در صورتی که قصد دارید قرار عاشقانه‌ای ترتیب دهید، دریاچه چیتگر را از دست ندهید. دوربین‌هایتان را بردارید و یک جفت کفش کتانی به پا کنید و آماده گشتن در اطراف دریاچه مصنوعی چیتگر شوید.

معرفی دریاچه چیتگر تهران

دریاچه چیتگر یا خلیج فارس یکی از دیدنی‌ترین تفریحات تهران است که هر روز تعداد زیادی از عاشقان طبیعت را به سمت خود می‌کشاند. این دریاچه برای کاهش آلودگی در شمال غرب تهران ساخته شده است و امکانات مختلف تفریحی و رفاهی آن هر روز افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. مساحت این دریاچه به 130 هکتار می‌رسد. شاید برایتان جالب باشد بدانید، با وجود اینکه در چند سال اخیر ساخت این دریاچه کامل شده است، اما ایده اولیه آن به سال 1347 برمی‌گردد. سال‌ها بعد، یعنی در سال 1382 تا 1389 به‌ طور کامل مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام در سال 1389 کلنگ اولیه آن زده شد. درنهایت درسال 1392 شاهد بهره‌برداری از آن بودیم.

آدرس دریاچه چیتگر

برای رسیدن به این دریاچه، اگر در شرق تهران هستید، خودتان را برای طی مسافتی حدوداً یک ساعت و نیمه با ماشین شخصی آماده کنید. این دریاچه در شمال غرب تهران قرار گرفته است. به ‌علاوه می‌توانید در کنار بازدید از این دریاچه، به پارک چیتگر هم بروید. این دریاچه از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و از سمت شمال به بزرگراه همت می‌رسد. از ضلع شرقی، به بزرگراه آزادگان و از ضلع غربی نیز با مناطق مسکونی روبرو هستید.

مسیرهای دسترسی به دریاچه چیتگر

برای رسیدن به چیتگر، قبل از هر چیز، اگر با ماشین شخصی‌تان می‌آیید، به اپلیکیشن‌های مسیریاب اعتماد کنید و بگذارید آن‌ها راه را نشان‌تان دهند.

  • در غیر این صورت کافیست سوار مترو شوید و در خط آبی به سمت ایستگاه صادقیه گلشهر حرکت کنید. آن جا از مترو پیاده شده و با اتوبوس‌های شهرک باقری خودتان را به دریاچه برسانید.
  • همچنین در پایانه صادقیه اتوبوس‌های شهرک دریا هم به مسیرتان می‌خورد. حدود نیم ساعت زمان می‌برد تا به ایستگاه جوزانی برسید.
  • راه راحت‌تر هم از مسیر حوالی شریعتی و میرداماد است، در سه راه ضرابخانه با اتوبوس‌های بی آرتی چیتگر، یکسره به مترو چیتگر می‌رسد.
  • با ماشین شخصی یا اسنپ و یا تاکسی از هر کجای تهران که هستید، بایستی از اتوبان شهید خرازی به خروجی چیگر وارد شوید و به مقصد برسید.

جاذبه‌های تفریحی دریاچه چیتگر

نوبتی هم باشد، نوبت تفریحات دریاچه چیتگر است. بعد از طی مسافت طولانی که خودتان را به دریاچه چیتگر تهران رساندید، به سمت تفریحات دریاچه چیتگر رفته و از موقعیت استفاده کنید. مگر می‌شود به دریاچه چیتگر رفت و از لذت قایق‌ سواری آن غافل شد؟ از سمت اسکله غربی یا شرقی می‌توانید سوار قایق شوید. اسکله شرقی در سمت بام لند و اسکله غربی در سمت بلوار میلاد است.

 

تفریحات دریاچه چیتگر

 

نگران نباشید. هنگام سوار شدن در قایق، به همگی جلیقه نجات داده می‌شود. می‌توانید قایق پدالی دو نفره، سه نفره و چهار نفره را انتخاب کنید و یا سوار کاتامارا یا همان قایق اتوبوسی شوید. پیشنهاد ما همان کاتامارا است، چرا که با آهنگ‌های شاد و حس خوب، خاطره ماندگار برایتان باقی می‌گذارد.

پیست دوچرخه سواری چیتگر هم معروف است. می‌توانید بعد از آن که مسافت طولانی دور چیتگر را طی کردید، یک دور هم، دور دریاچه چیتگر را با دوچرخه طی کنید. در اینجا می‌توانید از دوچرخه‌های دنده‌ای یا برقی هم استفاده کنید. بسته به مدل دوچرخه و زمانی که با آن سپری می‌کنید، قیمت بلیط آن متفاوت است. کارت ملی یا کارت شناسایی برای کرایه دوچرخه را فراموش نکنید.

بخش دیدنی دریاچه به ‌خصوص در غروب آفتاب، ساحل سنگی آن است. اگر چشم‌نوازی این صحنه را با پرواز کبوترهای اطراف آن تماشا کنید، احتمالاً در روزهای دیگر دل‌تان سودای غروب دریاچه به سرش بزند. اینجا برای عکاسی زیباترین منظره را دارد.

دریاچه چیتگر تهران

 

یکی از مهیج‌ترین و تفریحی‌ترین قسمت‌های چیتگر شهربازی یا سرزمین شگفت‌انگیز دریاچه چیتگر است. انواع سافاری، پارک وحشت، پیست پرش، چرخ و فلک و جذاب‌ترین وسایل دیگر را خواهید دید که در ضلع شمال و غرب دریاچه خودنمایی می‌کند. فرقی نمی‌کند چند ساله هستید، اینجا برای هر سنی مقدمات تفریح چیده شده است.

عاشقان سرعت و رالی و هیجان، احتمالا یکی از پاتوق‌هایشان کارتینگ چیتگر باشد. رانندگی با سرعت وصف‌ناپذیر در پیست کارتینگ دریاچه چیتگر، لذت تجربه هیجان خالص را به شما می‌دهد.

در شمال دریاچه چیتگر، یک زمین بازی سرپوشیده می‌بینید که اگر کودک همراه‌تان است، احتمالا لذت‌بخش‌ترین قسمت دریاچه برای او همین جا باشد. اما در صورتی که می‌خواهید خودتان یک هیجان بی‌وقفه را تجربه کنید، اسکیت هوایی گزینه مناسب‌تری است تا آدرنالین‌تان را به حد اعلا برساند. نگران نباشید. این دستگاه‌ها کاملاً بر اساس استاندارد است و با خیال راحت می‌توانید سوار آن‌ها شوید.

پیست پرش، سافاری ترس و وحشت، سیرک، چرخ و فلک، ماشین برقی، برج هیجان و سرسره‌های مهیج و پرپیچ وتاب، زیپ لاین و... همگی از جمله تفریحات این دریاچه فوق‌العاده است که لذت را برای همه سنین و سلیقه‌ها فراهم کرده است. اگر یک روز صبح زود، روزتان را با ورزش در کنار دریاچه آغاز کنید تا پایان شب تمام وسیله‌ها و تفریحات مهیج و شاد را تجربه کنید، باز هم برای لذت بردن از این دریاچه دیدنی وقت کم می‌آورید!

در نهایت اینکه بام لند دریاچه چیتگر را از دست ندهید. مجموعه‌ای تفریحی و تجاری در نزدیکی دریاچه چیتگر است که اطلاعات دقیق‌تر آن را در همین سایت می‌توانید مطالعه کنید. پیاده روی، ماهیگیری، مجموعه وی آر لند و بسیاری از جذابیت‌های تفریحی دیگر در اینجا شما را نمک‌گیر خواهد کرد.

محیط دریاچه چیتگر

رستوران‌ها و فست‌فودهای دریاچه چیتگر

بعد از این همه بالا و پایین رفتن و گشت ‌و گذار، وقت آن رسیده تا دلی از عزا درآورید. بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها را در اینجا خواهید یافت. راه‌تان را به سمت بام لند تهران کج کنید تا از چشم‌انداز رستوران و کافه‌هایی که در اینجا قرار گفته است، لذت ببرید. اگر دل‌تان غذا خوردن در پهنه کشتی را خواست می‌توانید سوار کشتی رویال لانژ در بام لند شوید. این کشتی شما را با غذاهای بین‌المللی غافل گیر‌کرده و مانند این است که از شما در میان آب‌های خلیج فارس پذیرایی کند. البته رستوران و غرفه‌های اقتصادی‌تر و صمیمی‌تری هم در سمت ورودی غربی دریاچه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید

امکانات دریاچه چیتگر

اغلب امکانات دریاچه در سمت ورودی یعنی ضلع غربی آن قرار گرفته‌اند. سه پارکینگ در اینجا وجود دارد که خیال‌تان را از بابت جای پارک ماشین راحت می‌کند. پارکینگ‌های بام لند، پارکینگ شمالی و پارکینگ غربی. البته پارکینگ غربی ظرفیت کمتری نسبت به پارکینگ‌های دیگر دارد. در قسمت‌های مختلف دریاچه سرویس بهداشتی و آب‌خوری قرار گرفته است. نمازخانه‌ای هم در شمال دریاچه چیتگر تعبیه شده است. آلاچیق‌های دلباز دریاچه نیز در سمت راید اسکیت هوایی قرار دارد. در مراسمات مختلف همچون ماه رمضان، برنامه‌های شادی هم در محل آمفی تئاتر روباز دریاچه برگزار می‌شود.

بهترین زمان بازدید از دریاچه چیتگر

محیط دریاچه چیتگر به گونه‌ای است که در هر زمانی از چهار فصل که به آن جا سفر کنید، بهترین طبیعت و چشم‌انداز را در آن جا خواهید دید. عمق دریاچه چیتگر در عمیق‌ترین قسمت آن به 12 متر می‌رسد اما به طور متوسط در اکثر قسمت‌های آن عمقی 2 متری را شامل می‌شود. در نظر داشته باشید که شنا کردن در دریاچه چیتگر ممنوع است.

 

عمق دریاچه چیتگر

تلفن دریاچه چیتگر

از ساعت 6 صبح می‌توانید از خلوتی سپیده دم دریاچه استفاده کنید و تا 12 شب در حوالی چیتگر چرخ بزنید، بازی کنید و از امکانات رفاهی آن بهره‌مند شوید. تلفن دریاچه چیتگر 02124557 است.

اگر برایتان سوال است که آیا در حال حاضر دریاچه چیتگر باز است، در دوران کرونا با توجه به محدودیت‌های کرونایی تمام مکان‌های تفریحی ممکن است بسته باشد. دریاچه چیتگر یکی از دیدنی‌هایی است که حتما باید از آن بازدید کنید. اگر اهل طبیعت‌گردی و پیک نیک و تفریحات هیجانی هستید، اینجا را از دست ندهید. آیا تا به حال از دریاچه دیدن کرده‌اید؟

از هتل استقلال تهران تا دریاچه چیتگر حدودا 25 دقیقه زمان نیاز دارید تا به مقصد برسید.
از دیگر هتل های خوب تهران می توان به هتل هما تهران اشاره نمود که تا دریاچه چیتگر حدودا 25 دقیقه فاصله دارد.

 

تهران را می توانیم یکی از پر رفت و آمدترین شهرهای ایران بدانیم. این شهر به خاطر موقعیت استراتژیکش یکی از قطب های اصلی تجارت محسوب می شود. به همین خاطر افراد زیادی به دلایل مختلف تفریحی یا کاری و بازرگانی تهران را برای مسافرت انتخاب می کنند که همه ی آنها علاقه دارند در سفر خود از جاهای دیدنی تهران نیز دیدن کنند. در بین جاهای دیدنی اطراف تهران، شبگردی در تهران و برنامه ی سفر یک روزه به روستاهای اطراف تهران به دور از هیاهوی پایتخت در دل روستاهایی که شاید کمتر اسم آنها را شنیده باشید، می تواند انتخاب مناسبی باشد.

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به تهران سفر کنید و از بین هتل های تهران یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات هتل های چهار ستاره تهران و هتل های پنج ستاره تهران را مانند هتل پارسیان آزادی تهران، هتل اسپیناس پالاس تهران و هتل پارسیان استقلال را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید. شما در رهی نو می توانید بهترین هتل های تهران را با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
تنهایی ۱۴۰۲/۹/۵

فضای بسیار زیبایی است و من عاشق آب هستم هرجایی که این مایه حیاتی زیبا آرام بخش و پاک کننده از هرچیزی، وجود دارم زیباست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۶

تنهایی عزیز بسیار عالی ممنون از اظهار نظر و جملات زیباتون براتون بهترین ها رو آرزومندیم

ماندانا ۱۴۰۲/۵/۷

حیف که شنا ممنونعه وگرنه میشده یه دلی از عزادراورد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۸

بله همینطوره ماندانا جان ما هم با شما همنظریم شاد باشید

محسن ۱۴۰۲/۴/۳

کارتینگ و کاتامارا از مورد علاقه های من در دریاچه چیتگر پیشنهاد میشه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۳

محسن عزیز خیلی ممنون که نظر و علاقه تون رو با سایت رهی نو به اشتراک گذاشتید. نظرات دوستان همواره به عزیزان دیگر کمک بسیاری میکند. آرزوی بهترین ها رو براتون داریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...