رَهی نو

باغ وحش وکیل آباد مشهد

تعداد بازدید: ۳۷۷۱۷ ۵ آذر ۱۳۹۶

از دیرباز یکی از جاهای دیدنی مشهد باغ وحش وکیل آباد بوده است که همچنان هم خیلی‌ها مشتاق تماشای آن هستند. اگر به دنیای حیوانات علاقه دارید بازدید از این باغ وحش را فراموشش نکنید.

آشنایی با باغ وحش وکیل آباد مشهد

در قسمت جنوب غربی شهر مشهد باغ وحشی قرار دارد که منزل انواعی از گونه‌های مختلف حیوان شده و سال‌های زیادی است که از حیوانات مختلف در آن نگهداری می‌شود. باغ وحش وکیل آباد اولین باغ وحش شهر مشهد است که در مجاورت پارک جنگلی این شهر قرار دارد. در این مکان حیوانات مختلف گوشت‌خوار، علف‌خوار، آبزی، خزنده و پرنده نگهداری می‌شود و بازدید از آنها برای هر فرد علاقه‌مند به گونه‌های مختلف جانوران بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

باغ وحش وکیل آباد یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌های ایران بوده که در یک مجموعه بزرگ ساخته شده است. می‌توان گفت که حدود 850 حیوان مختلف که از 125 گونه جانوری هستند، در این باغ وحش زندگی می‌کنند. 61 گونه از حیوانات پستاندار، 49 گونه پرنده، 10 گونه آبزی و 5 گونه دیگر خزنده هستند. همچنین باید اشاره کرد که تقریبا نیمی از حیوانات این باغ وحش بومی ایران و نیمی دیگر غیر بومی هستند. مسئولین باغ وحش برای راحتی هر چه بیشتر بازدید کننده‌ها و افزایش اطلاعات آنها، نوشته‌ای در کنار قفس حیوانات قرار داده‌اند که به طور مختصر درباره ویژگی‌ها و خصوصیات هر حیوان توضیح می‌دهد.

حیوانات گوشت‌خواری مانند شیر، ببر، خوک، تمساح، شامپانزه، گراز، لاما، مار، گوزن، سیاهگوش، قوچ و گونه‌های دیگری که در حال انقراض هستند را می‌توان در باغ وحش مشاهده کرد.

در کنار فضای بازی که این حیوانات نگهداری می‌شوند، سالنی نیز قرار دارد که از آن برای نمایش گونه‌های جانوری تاکسیدرمی شده استفاده می‌کنند. کودکان علاقه بیشتری به این بخش نشان می‌دهند و وقت بیشتری در آن سپری می‌کنند.

یکی از گونه‌های بسیار جالب این مجموعه تایگون‌ها هستند. یکی از این تایگون‌ها تقریبا 15 سال پیش در آمریکا به دنیا آمده و اکنون در این باغ وحش زندگی می‌کند. این حیوان حاصل پیوند ببر و شیر است.

مسئولین این باغ وحش در تلاش هستند تا با انجام مطالعات زیست شناسی بعضی از گونه‌های نادر را تکثیر کنند و از انقراض و نابودی گونه‌های در معرض خطر جلوگیری کنند.

باغ وحش مشهد کجاست؟

باغ وحش وکیل آباد در میدان آزادی، انتهای بزرگراه وکیل آباد قرار دارد.

شما در هر جای شهر مشهد که باشید به راحتی می‌توانید به این باغ وحش دسترسی پیدا کنید. فقط کافی است خود را به یکی از ایستگاه‌های مترو برسانید و به انتهای بزرگراه وکیل آباد بروید. چرا که منطقه وکیل آباد ایستگاه مترو مخصوص خود را دارد و این ایستگاه دسترسی به باغ وحش را آسان می‌کند.

فراموش نکنید که اگر قصد سفر به مشهد را دارید، به راحتی میتوانید در بهترین هتل های مشهد اقامت داشته باشید.

تاریخچه باغ وحش وکیل آباد مشهد

تاریخچه باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد در مجموعه پارک جنگلی وکیل آباد قرار دارد و یکی از موقوفات شخصی به نام حاج حسین ملک است. این باغ وحش در زمینی به اندازه 40 هزار متر مربع احداث شد و اکنون یکی از مکان‌های دیدنی محبوب شهر مشهد محسوب می‌شود.

باغ وحش وکیل آباد در سال 1339 در محدوده خواجه ربیع فعلی احداث شد. اما در سال 1359 به علت گسترش محدوده شهری، این باغ وحش در زمینی بزرگ‌تر و در ورودی پارک جنگلی وکیل آباد قرار گرفت. این باغ وحش چندین بار به دلایل مختلفی به علت شرایط نامناسب در آستانه بسته شدن قرار گرفت، اما اکنون برای بازدید عموم باز است.

هزینه و زمان بازدید از باغ وحش مشهد

باغ وحش وکیل آباد همه روزه برای بازدید عموم مردم باز است و علاقمندان می‌توانند از ساعت 8 و نیم صبح تا 8 بعدظهر از این مکان بازدید کنند. در فصل بهار و ایام نوروز و البته تابستان که میزان تعطیلات بیشتر بوده، افراد بیشتری از این باغ بازدید می‌کنند و شلوغ‌تر است.

قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد برای هر فرد 10 هزار تومان است. البته افرادی که می‌خواهند از قسمت خزندگان و مارها نیز بازدید کنند، باید 2 هزار تومان بیشتر پرداخت کنند.

بازدید از باغ وحش مشهد

از دیگر امکانات باغ وحش وکیل آباد مشهد

این باغ وحش با قرار گیری در محدوده پارک جنگلی وکیل آباد دارای آب و هوای بسیار خوب و منظره بسیار زیبایی است. در این پارک جنگلی می‌توان از امکانات تفریحی و رفاهی زیادی استفاده کرد که شامل رستوران، بوفه‌های خوراکی، سینمای پنج بعدی، موزه و... می‌شود. توریستان و بازدید کننده‌ها بعد از گشت و گذار در باغ وحش می‌توانند به این مکان‎ها مراجعه کنند و از زیبایی طبیعی و محیط‌های سرسبز آنها نیز لذت ببرند.

در سفرتان به این شهر زیبا، حتما از باغ گیاه شناسی مشهد نیز دیدن نمایید.

باغ وحش‌ها یکی از مکان‌هایی هستند که توجه اکثر افرد را به خود جلب کرده و محیط بسیار خوبی برای آشنایی با حیوانات در معرض خطر و نحوه زندگی آنها هستند. هر فردی در هر سن وسالی دوست دارد مدت زمانی را در پای قفس حیوانات مختلف بایستد و به شیوه زندگی آنها توجه کند.

شما نیز در سفر خود به شهر مشهد به این مکان سری بزنید و از باغ وحش دیدن کنید. بازدید از حیوانات مختلف تجربه‌ای است که برای همیشه در ذهن شما ماندگار خواهد شد. مجموعه‌های تفریحی دیگری مانند پارک آبی موج‌های خروشان و پیست کارتینگ نیز در نزدیکی باغ وحش وکیل آباد قرار دارند و می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و از آنها نیز بازدید کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
علی ۱۴۰۱/۱۰/۱۷

خداوند به هیچ وجه اجازه نداده که حیوانات وحشی را به اینطریق زندانی ابد بکنید، چون آنها هم در این دنیا خلق شده اند که در سطح عظیم و پهناور کرهٔ زمین بطور آزادانه و در جمع دیگر حیوانات، بصورت دلخواه خودشان زندگی کرده و گشت و گزار بکنند، نه اینکه با یک عمر ماندن در زندان تهیه شده بدست انسانها، شکنجه بکشند!!

  مدیر سایت۱۴۰۱/۱۱/۱۹

ستاره ۱۳۹۹/۷/۵

خیلی بد...حیوانات در وضع نامناسب ...هزینه 15 تومن...رسیدگی ضعیففففف

  مدیر سایت۱۳۹۹/۷/۲۳

سلام دوست عزیز قصد ما در رهی نو اطلاع رسانی و معرفی اماکن هست، متاسفانه برای ما هم وضع نامناسب بعضی از مکان ها ناراحت کننده است، اما نظرات شما به خیلی از دوستانی که قصد بازدید دارند کمک زیادی میکند. ممنونیم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...